یک ماهی جهانگرد

اینجا از سفرهای یک ماهی که عاشق جهانگردی است می نویسم

یک ماهی جهانگرد

اینجا از سفرهای یک ماهی که عاشق جهانگردی است می نویسم

موسم سفر

فیسبوک یک قسمتی داره به نام on this day
توی این یکی دو ماهی که دارم هر روز کنترلش می کنم متوجه یک نکته جالب شدم.
انگار زندگی ادمها هم مثل جغرافیای طبیعی، موسم داره :
موسم سرماخوردگی
موسم سفر
موسم خلاقیت
...
خیلی جالبه که یادم رفته بوده که هر سال اوایل خرداد سرما خورده بودم . اشاره های تک جمله ای یا پستهای بلندتری که گذاشتم همه دلالت بر فعال شدن باکتریها و ویروسهای سرماخوردگی خردادماه دارند.
یا اینکه عین پرنده های مهاجر موسم سفر دارم. به جز یکسال هر سال در اغاز فصل گرم مانند اجداد باستانی کوچ نشین ایرانیمان بار سفر بستم و چمدانم را قرقر کنان کف ترمینال فرودگاهها کشیدم و مثل پرنده های مهاجر پرواز کرده ام و اگر سفر دیر و زود شده بیقرار شدم.
حالا اینها انهایی هست که فیسبوک ثبت و ضبط کرده. توی یادداشتها و مدارک غیر فیسبوکی سابقه موسم سفرم به خیلی پیش از این ها هم میرسد.
یا مثلا همیشه گفتم باد پاییزی من را هوایی می کند و شوق آموختن و یادگرفتن و طرح و نقشه یک ایده جدید در من ایجاد می کند. حالا می بینم غیر از باد پاییز عوامل دیگه ای هم برای جرقه زدن خلاقیتها بوده و بهشون دقت نکرده بودم و موسمهای خلاقیت مختلفی دارم.
اصلا این برنامه فیسبوک برای خودشناسی خیلی خوبه.
نمی دونم چطوری قراره اطلاعات و دیتاهای دیجیتال برای قرون متمادی حفظ بشه اما فکر می کنم باستان شناسی که مثلا 3000 سال دیگه به منبع جمع آوری این اطلاعات دست پیدا کنه و بتونه کدها را رمزگشایی کنه احتمالا از کاشفان کتابخانه آشوربانیپال که در آن 80.000 لوح گلی از افسانه و اسطوره تا مدارک رسمی بود، خیلی خیلی ذوق زده تر خواهد شد و کلی اطلاعات اجتماعی ، روان شناسی، تاریخی، و ... از بین پستهای ما پیدا خواهد کرد.
@lakimilan
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.